Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.
Strona główna
English (UK)
Zapraszamy dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych do udziału w cyklu webinariów, poświęconych przeglądowi i interpretacji przepisów prawa pomocnych w organizacji roku szkolnego, które dostarczą przykładów dobrych praktyk z zakresu zarządzania (nie tylko w okresie pandemii), umożliwią zadawanie pytań i dzielenie się pomysłami na skuteczne działania w czasach wymagających od dyrektorów podejmowania i wdrażania odpowiedzialnych decyzji.


Forma
Webinarium.

Organizator
Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach.

Adresaci
Dyrektorzy szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.

Opis formy
Celem webinariów jest dostarczenie dyrektorom aktualnej wiedzy o prawnych i organizacyjnych aspektach organizacji roku szkolnego 2020/21 oraz umożliwienie wymiany doświadczeń i dzielenia się dobrymi praktykami. We wrześniu 2020 roku proponujemy:

3 września 2020 r. (czwartek), godz. 15.00–17.15.
Spotkanie 1. Dyrektor na starcie roku szkolnego 2020/2021.

W programie:
  1. Prawne ABC – przegląd aktualnych przepisów.
    • Co dyrektor musi?
    • Co dyrektor może?
  2. Szkoła w chmurze (nie) tylko w czasie pandemii.
    • Współpraca nauczycieli w chmurze na przykładzie zespołów przedmiotowych.
    • Realizacja/kontynuacja innowacji pedagogicznych w chmurze.
    • Elementy nadzoru pedagogicznego dyrektora w czasie zdalnego nauczania.
  3. Warto przeczytać, warto obejrzeć, warto podpatrzeć – źródła wiedzy i inspiracji dla dyrektora.
Webinarium prowadzą konsultanci ŚCDN: Katarzyna Malicka-Pędzik, Mariola Kosztołowicz – wicedyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Morawicy, Małgorzata Jas.

14 września 2020 r., godz. 10.00–12.00.
Spotkanie 2. Obowiązki w zakresie zabezpieczenia pracowników i uczniów szkoły oraz związana z tym odpowiedzialność odszkodowawcza w szerokim ujęciu w czasie epidemii

W programie:
  1. Kto ponosi odpowiedzialność, jakiego typu, wobec kogo?
  2. Jakie działania należy podjąć w celu zwolnienia się z ewentualnej odpowiedzialności?
  3. Co w przypadku stwierdzenia naruszeń zaleceń GIS/Ministerstwa?
  4. Wymagana dokumentacja w omawianym zakresie.
Webinarium poprowadzi Pani Mecenas Izabela Garbacz-Rojek.

Miejsce
Platforma TEAMS Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach.

Termin
3 września 2020 r. (czwartek), godz. 15.00–17.15 – Spotkanie 1. Dyrektor na starcie roku szkolnego 2020/2021 (ze względu na konieczność założenia uczestnikom kont na platformie zgłoszenia przyjmujemy do 2 września 2020 roku do godz. 12.00).
14 września 2020 r., godz. 10.00–12.00 – Spotkanie 2. Obowiązki w zakresie zabezpieczenia pracowników i uczniów szkoły oraz związana z tym odpowiedzialność odszkodowawcza w szerokim ujęciu w czasie epidemii (ze względu na konieczność założenia nowym uczestnikom kont na platformie zgłoszenia przyjmujemy do 10 września 2020 roku).

Rejestracja/zgłoszenia
Należy zalogować się w Systemie Obsługi Szkoleń ŚCDN i, po wyszukaniu danego webinarium, wysłać zgłoszenie elektroniczne.

Kod formy „Dyrektor na starcie roku szkolnego 2020/2021”: WEB047

Kod formy „Obowiązki w zakresie zabezpieczenia pracowników i uczniów szkoły oraz związana z tym odpowiedzialność odszkodowawcza w szerokim ujęciu w czasie epidemii”: WEB048

Koszt:
Udział w webinariach jest bezpłatny.

Kontakt
Małgorzata Jas, tel.: 41 362 45 48 w. 115, kom.: 604 542 001; e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Uwagi
Uczestnicom, którzy nadeślą swoje zgłoszenia na webinarium, zostanie przesłana (na podany w zgłoszeniu adres mailowy) informacja o sposobie dostępu do platformy TEAMS. Podczas webinariów uczestnicy będą mogli, korzystając z czatu, zadawać pytania dotyczące konkretnych problemów prawno-organizacyjnych związanych z zadaniami szkoły i dyrektora a także dzielić się swoimi pomysłami.
Dodatkowo na platformie Moodle ŚCDN jest uruchomiona sieć współpracy i samokształcenia kadry kierowniczej „Meandry prawa", gdzie będą pojawiać się sukcesywnie odpowiedzi na pytania (zakładka "Pytania i odpowiedzi") – autorami odpowiedzi będą: Pani Mecenas Izabela Garbacz-Rojek oraz konsultanci ŚCDN. Na platformie Moodle będzie można zamieszczać także przykłady dobrych praktyk/opisy rozwiązań z doświadczeń uczestników (zakładka „Bank pomysłów”).
Kod formy doskonalenia – Sieci współpracy i samokształcenia „Meandry prawa”: SWS030
Po wysłaniu zgłoszenia zapisanym uczestnikom zostanie przesłany na adres podany w zgłoszeniu klucz dostępu do sieci.

Centrum Edukacyjne
w Wólce Milanowskiej

Ośrodek szkoleniowy Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczyciel w Kielcach.
Zobacz więcej

Biblioteka online

Katalog online zawiera skomputeryzowane za pomocą systemu MOL Optivum księgozbiory Biblioteki fachowej, Medioteki Języka Niemieckiego i Medioteki Języka Angielskiego.
Zobacz więcej

Platforma e-learningowa

Platforma e-learningowa Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia nauczycieli.
Zobacz więcej
Nowa oferta szkoleniowa 2020/2021 Zapisz się